Basur İlaçla İyileşir mi?

Hemoroid yani halk arasında ki ismiyle basur bir doku problemi olup diş çürümesiyle benzer bir durumdur. Çürük diş nasıl fırçalanarak düzelmiyorsa, basurun da ilaçla geçmesi maalesef mümkün değildir.

basur-ilacla-gecer-mi

İnsanlar hastalığın oluştuğu makat bölgesinin ayıp olarak nitelendirildiğinden dolayı muayene olmaya utanırlar ve doktora muayene olmaktansa çözümü farklı yollardan bulmaya çalışırlar. Çoğu kişi makatında yaşamış olduğu herhangi bir sorunu dile getirdiğinde çevresindekilerden “sen basur olmuşsun, acı yeme” şeklinde uyarılar alırlar. Bunun dışında sıcak suya otur tavsiyesi verilirken, şunu ye bunu yeme şeklinde de çözümlere ulaşırlar.

Sıcak suya oturmak doğru bir tavsiyedir fakat hemoroid rahatsızlığının iyileşmesini sağlayamaz. Sadece kişinin şikayetlerinin azalmasını sağlar ve günde sınırsız sayıda yapılabilir. Fakat sıcak sudan kasıt kaynar su değildir. Ilıktan bir tık daha sıcak olması yeterlidir.

Konu komşunun vermiş olduğu bu tavsiyelerin dışında, karıştırdıkları bitkilerle basuru tedavi ettiğini iddia eden tabir-i caizse çıkarcı insanlar mevcuttur. Bu karışımları hazırlayarak paket haline getiren ve 3 paket sonrasında herhangi bir problem kalmayacağını söyleyerek kişilerin 3 paket birden almasını sağlayan kişilerdir. Burada ki amaç kişinin tek paket kullandığı zaman herhangi bir etkisini görmeyip başka satın almayacağını bildiklerinden bir kerede 3 paket satmak amaçlanmaktadır.

Bilimsel olarak üretilmiş ve eczanelerde satılmakta olan ilaçlar bulunmaktadır. Bu ilaçlar kişinin şikayetlerinin azalmasına yönelik fayda sağlarlar fakat yine hastalığın iyileşmesi için herhangi bir etkileri yoktur.

basurda-hangi-ilaclar-kullanilir

Basur İlaçları Nelerdir ?
Basur genellikle ağrı yapan bir hastalık değildir. Fakat basur boğulması ismi verilen tromboze hemoroid meydana geldiğinde kişilerde ağrı oluşabilir. Bu tromboze hemoroid ismi verilen durum 3. ve 4. iç hemoroid tiplerinde meydana gelmektedir. 3. tip basur memeleri el yardımıyla içeri girebilirken, 4. tip basur memeleri hiç bir şekilde içeri girmez sürekli dışarıda dururlar. Bu memelerin makat kasları arasında sıkışması ile ağrı meydana gelir. Bu durumlarda ağrı kesici, anestol merhem, kortos fitil, proctoglivenol krem, proctolog anal isminde ki ilaçlar kullanılabilmektedir. Bunların dışında az önce de bahsettiğimiz gibi sıcak su oturma banyosu kişinin şikayetlerinin azalmasını olumlu yönde etkilemektedir.

Bitkisel Basur Tedavisi
Bilimsel ilaçlara göre etkisi daha az olsa da basur oluşumunda büyük rol oynayan kabızlığın giderilmesinde yardımcı olabilir. Fakat tamamen tedavi edebilecek üstünlüklere sahip değildir. Dolayısıyla kolay dışkılama sağlayarak kişide rahatlama olmasına olanak tanımaktadır. Tamamen tedavi edebildiğini dile getiren kişiler maalesef doğruyu yansıtmamaktadırlar.

Basur Nasıl Geçer?
Bu hastalığa maruz kalan kişilerin hemoroid hastalığından tamamen kurtulmaları için tedavi olması gerekmektedir. Ameliyatsız tedavi yöntemleri uygulanarak pratik bir şekilde tedavi olabilmek mümkündür. Özellikle ameliyat ya da iş, özel ve sosyal hayat kaybı korkusu olan kişiler için oldukça avantaj sağlar. Çünkü tedavi bitiminde kişi günlük hayatına devam edebilmektedir.

Idea Klinik Tarafından Uygulanan Basur Tedavi Yöntemleri

– Lazer
– RBL (lastikle basuru boğma)
– THD (atar damarını kökünden bağlama)