Anasayfa / Hemoroid / Basur İlaçla İyileşir mi? Basur İlaçları, Fitilleri ve Merhemleri Nelerdir?

Basur İlaçla İyileşir mi? Basur İlaçları, Fitilleri ve Merhemleri Nelerdir?

Hemoroid yani halk arasında ki ismiyle basur bir doku problemi olup diş çürümesiyle benzer bir durumdur. Çürük diş nasıl fırçalanarak düzelmiyorsa, basurun da ilaçla geçmesi maalesef mümkün değildir.

İnsanlar hastalığın oluştuğu makat bölgesinin ayıp olarak nitelendirildiğinden dolayı muayene olmaya utanırlar ve doktora muayene olmaktansa çözümü farklı yollardan bulmaya çalışırlar. Çoğu kişi makatında yaşamış olduğu herhangi bir sorunu dile getirdiğinde çevresindekilerden “sen basur olmuşsun, acı yeme” şeklinde uyarılar alırlar. Bunun dışında sıcak suya otur tavsiyesi verilirken, şunu ye bunu yeme şeklinde de çözümlere ulaşırlar.

basur ilaçla geçer mi

Sıcak suya oturmak doğru bir tavsiyedir fakat hemoroid rahatsızlığının iyileşmesini sağlayamaz. Sadece kişinin şikayetlerinin azalmasını sağlar ve günde sınırsız sayıda yapılabilir. Fakat sıcak sudan kasıt kaynar su değildir. Ilıktan bir tık daha sıcak olması yeterlidir.

Konu komşunun vermiş olduğu bu tavsiyelerin dışında, karıştırdıkları bitkilerle basuru tedavi ettiğini iddia eden tabir-i caizse çıkarcı insanlar mevcuttur. Bu karışımları hazırlayarak paket haline getiren ve 3 paket sonrasında herhangi bir problem kalmayacağını söyleyerek kişilerin 3 paket birden almasını sağlayan kişilerdir. Burada ki amaç kişinin tek paket kullandığı zaman herhangi bir etkisini görmeyip başka satın almayacağını bildiklerinden bir kerede 3 paket satmak amaçlanmaktadır.

Bilimsel olarak üretilmiş ve eczanelerde satılmakta olan ilaçlar bulunmaktadır. Bu ilaçlar kişinin şikayetlerinin azalmasına yönelik fayda sağlarlar fakat yine hastalığın iyileşmesi için herhangi bir etkileri yoktur.

basurda hangi ilaçlar kullanılır

Basur İlaçları Nelerdir ?

Basur genellikle ağrı yapan bir hastalık değildir. Fakat basur boğulması ismi verilen tromboze hemoroid meydana geldiğinde kişilerde ağrı oluşabilir. Bu tromboze hemoroid ismi verilen durum 3. ve 4. iç hemoroid tiplerinde meydana gelmektedir. 3. tip basur memeleri el yardımıyla içeri girebilirken, 4. tip basur memeleri hiç bir şekilde içeri girmez sürekli dışarıda dururlar.

Bu memelerin makat kasları arasında sıkışması ile ağrı meydana gelir. Bu durumlarda ağrı kesici, anestol merhem, kortos fitil, proctoglivenol krem, proctolog anal isminde ki ilaçlar kullanılabilmektedir. Bunların dışında az önce de bahsettiğimiz gibi sıcak su oturma banyosu kişinin şikayetlerinin azalmasını olumlu yönde etkilemektedir.

Basur İçin En Etkili İlaç Nedir?

Hemoroid için geliştirilmiş olan ilaçlar hap, fitil, merhem, sprey ve bitkisel kürler veya bitkisel içecekler şeklinde sunulmaktadır. Bu ürünler basuru tamamen tedavi etmeye yönelik değil. Ağrı, şişlik, kaşıntı ve benzeri şikayetleri azaltmaya yöneliktir. Dolayısıyla basurun tamamen iyileşmesini istiyorsanız cerrahi yöntemlerle tedavi olmanız gerekmektedir. Bir çok hemoroid hastası basur ilaçlarının tedavi edeceğini düşünerek kullanmaya devam etmekte ve bu süre zarfı içinde hastalığın oluşmasında rol oynayan davranışlara maalesef devam etmektedir. Hal böyle olunca hastalık iyileşsin diye beklerken daha fazla ilerlemesine sebep olunmaktadır.

Basur ilaçlarından kısaca bahsedecek olursak, şöyle sıralayabiliriz.

Basur İlaçları (Tablet/Hap)

Ağız yoluyla alınan basur ilaçları şu şekildedir.

Daflon Tablet

Toplardamarlar duvarlarını güçlendirerek, daralmasına yardımcı olduğu ifade edilen hisperidin ve diosmin maddelerini içermekte olan Daflon Tablet bu sayede basur şikayetlerini azaltmaktadır. Ayrıca şişliği ve kanama olasılığını da düşürmesi beklenebilir.

Doxium Tablet

Kalsiyum dobesilat içermekte olan Doxium tabletin 500 ve 1000 mg olmak üzere iki farklı formu vardır. Etkisi diosmin gibi olup hemen üstte ele alınan daflon ile hemen hemen aynı sonucu vermektedir. İçerisinde bulunan kalsiyum dobesilat maddesi genişleyen toplardamarlarda daraltıcı özelliğe sahiptir.

Vendios

Diosmin içermekte olan Vendios daflon ve doxium ile benzerdir. Kullanımı doğrultusunda alınacak sonucun hemen hemen aynı olması beklenir.

Venoruton Tablet

Okserutin içeren Venoruton tabletin vazoprotektif (damar koruyucu ve güçlendirici) etkisi bulunmaktadır ve minimal kanamaların durdurulmasında etkili olabilir.

Basur Fitilleri

Basur için geliştirilen fitiller iç basur için kullanılır. Sıralayacağımız fitillerin aynı zamanda krem formları da bulunmaktadır.

Kortos Fitil

Kortizon (hidrokortizon) ve poidokanol maddelerini içermektedir. Kortizonun en bilinen etkisi uygulandığı bölgede yer alan şişlik ve ödemi azaltmasıdır. Poidokanol ise uygulandığı bölgedeki genişleyen damarlarda büzülme sağlamaktadır. Bu sayede hem kanamalar azaldığı gibi aynı zamanda ödemin azalmasına da yardımcı olmaktadır. Kortos Fitil içeriğinde kortizon bulunduğundan bir haftadan fazla kullanılmaması tavsiye edilmektedir.

Proktolog Fitil

Ruskogenin ve trimebutin maddelerini içermektedir.Ruskogenin toplardamarlarda büzüşme olmasına, trimebutin ise spazm çözmede yani ağrıları azaltmada yardımcı olmaktadır.

Prokto Glyvenol Fitil

İçeriğinde ön planda lidokainin lokal anestezik bulunduran Prokto Glyvenol ağrıyı azaltmada ön plandadır. Aynı zamanda içeriğinde tribenosid venoprotektif bulunduğundan damar duvarlarını güçlendirici bir etkisi vardır. Aynı zamanda kanama ile beraber diğer şikayetlerinde azalmasında rol oynamaktadır.

Basur Kremleri

Hemen üstte sıraladığımız fitillerin aynı zamanda kremleri de bulunmaktadır. İçeriğinde bulunan etkin maddeler ve etkileri aynıdır. Bu kremlerin isimlerini ve etkilerini üstte fitiller kısmında ayrıntılı bir şekilde görebilirsiniz.

Basur Merhemleri

Dışarıdan memeye sürme suretiyle uygulanan merhemlerdir. Sıralayacağımız dört merhemden anuflex dışındakiler bölgesel uyuşturma özelliğine sahiptir.

Anestol Merhem

İçeriğinde bulunan bölgesel uyuşturucu sayesinde tromboze hemoroid, anal hematom ve makat çatlağı gibi ağrılı anüs hastalıklarında ağrıyı azaltmada tercih edilmektedir.

Anuflex Merhem

Bölgesel uyuşturma özelliğinin yanı sıra bölgede bulunan kasların gevşemesinde de rol oynayan Anuflex için en etkili ağrı kesici merhem denilebilir. İçeriğinde bulunan eugenia caryophyllataile maddesi sayesinde bölgesel uyuşturma sağlar ve boğulmuş basur (tromboze hemoroid), anal hematom (makatta pıhtı toplanması) gibi şiddetli ağrı yapan hastalıklarda ve anüs kaslarına giren kontrolsüz kramplar ile diğer şikayetlerin azalmasında önemli rol oynar.

Hedensa Pomad

İçeriğinde bulunan bölgesel uyuşturucu özelliği sayesinde tromboze hemoroidlerde ağrıyı azaltır. Anestol merheme benzer bir etkisi vardır. Ağrı çoğaldıkça tekrar uygulanmasında bir sakınca yoktur.

Hemoraljin Pomad

Ağrı azaltma özelliği ile beraber aynı zamanda damarların büzüşmesine yardımcı olan Hemoraljin Pomad aynı zamanda kanamaları azaltma özelliğine de sahiptir. Ancak daha çok ağrılı durumlarda kullanılması önerilmektedir.

Basur Spreyleri

Bu kategoride yalnızca Memethol sprey ve muadili Hemerothol sprey bulunmaktadır. Anüsün içinde bulunan basur memesine dışarıdan püskürtülerek uygulanır. Ancak dışarıdan püskürtülerek uygulandığı için beklentinin çok büyük olmaması önerilir.

Bitkisel Basur Tedavisi

Bilimsel ilaçlara göre etkisi daha az olsa da basur oluşumunda büyük rol oynayan kabızlığın giderilmesinde yardımcı olabilir. Fakat tamamen tedavi edebilecek üstünlüklere sahip değildir. Dolayısıyla kolay dışkılama sağlayarak kişide rahatlama olmasına olanak tanımaktadır. Tamamen tedavi edebildiğini dile getiren kişiler maalesef doğruyu yansıtmamaktadırlar.

Basur Nasıl Geçer?

Bu hastalığa maruz kalan kişilerin hemoroid hastalığından tamamen kurtulmaları için tedavi olması gerekmektedir. Ameliyatsız tedavi yöntemleri uygulanarak pratik bir şekilde tedavi olabilmek mümkündür. Özellikle ameliyat ya da iş, özel ve sosyal hayat kaybı korkusu olan kişiler için oldukça avantaj sağlar. Çünkü tedavi bitiminde kişi günlük hayatına devam edebilmektedir.

IDEA Klinik Tarafından Uygulanan Basur Tedavi Yöntemleri

– Lazer
– RBL (lastikle basuru boğma)
– THD (atar damarını kökünden bağlama)

Bu yöntemleri ayrıntılarıyla birlikte incelemek ve fikir sahibi olabilmek adına basur tedavisi linkini takip ederek yazımızı okuyabilirsiniz.

IDEA Klinik olarak tüm merkezlerimizde ameliyatsız yada modern tedavi yöntemlerini uygulamaktayız. Bizlere iletişim numaralarımızdan ulaşarak ayrıntılı bilgi ve randevu alabilirsiniz.

1-) https://www.mayoclinic.org/diseases-conditions/hemorrhoids/diagnosis-treatment/drc-20360280#:~:text=Apply%20an%20over%2Dthe%2Dcounter,bath%20fits%20over%20the%20toilet
2-) https://www.niddk.nih.gov/health-information/digestive-diseases/hemorrhoids/treatment
3-) https://www.health.harvard.edu/diseases-and-conditions/hemorrhoids_and_what_to_do_about_them
4-) Op. Dr. Atilla KAYA – IDEA TIP – https://www.ideatip.net/basur-ilaclari-nelerdir-basur-ilacla-tedavi-edilir-mi