Kıl Dönmesi

kil-donmesi-nedir

Kıl dönmesi nedir ?
Pilonidal Sinus çoğunlukla 15-40 yaşları aralığında görülmekte olan bir rahatsızlıktır. Erkeklerde daha sık bir şekilde oluşmaktadır. Bu problemin daha çok kuyruk sokumu bölgesinde oluştuğu sanılırken, göbek ve kasık kısımlarında da oluşabilmektedir.

Neden ve nasıl oluşur ?
İnsan başından günde onlarca saç kılı dökülmektedir bu dökülen saçlar ense bölgesinden aşağı doğru düşerek kuyruk sokumuna doğru gider düşen kıllar kuyruk sokumu bölgesinde kalır ve otururken oluşan sürtünme ile cildi delerek vücuda giriş sağlar. Saç telleri bir vida görevi görerek cildi deler fakat bu çok küçük olduğundan farkedilmesi mümkün değildir. Açılan bu deliklerden içeri saç kılının dışında, cilt döküntüsü ve elbise tozları gibi yabancı maddelerde giriş sağlamaktadır. Bu yabancı cisimler vücut içerisinde bir yumak halini alır ve buna kıl dönmesi ismi verilir.

Çoğu insan bu rahatsızlığın kuyruk sokumunda bulunan kılların yönünü değiştirerek vücut içerisine doğru uzaması sonucu oluştuğunu sanır, fakat bu kıl dönmesi değil kıl batığı rahatsızlığıdır.

Kıl dönmesi apsesi
Vücut yabancı maddeler ile karşılaştığında bu oluşan yumağın etrafını bir kapsül ile sarmaktadır. Bu şekilde olan rahatsızlık kişi tarafından farkedilmez fakat hızlı ve sert oturuşlarda ya da uzun seyahatlerde yorgunluk olduğunda yayılarak oturma hissi gelir bunun sonucunda da kapsül patlar. Kapsülün patlamasıyla vücut yabancı cisimlerin yok edilmesi için bir sıvı salgılar, fakat yok edemez. Kıl ve benzeri maddelerin girişine sebep olan delikler kapandığı içinde sıvı birikme gösterir. Bununla birlikte iltihaplanmasına sebep olur. Bu iltihaplanmadan sonra kişide ağrılar ve şikayetler daha yoğun bir şekilde başlamaktadır.

Kapsülün patlamasından önce farkedilmeyen ve herhangi bir şikayeti olmayan kıl dönmesi, apse oluşmasından sonra artık tedavi edilmesi gereken sürece girmiş olur. Apsenin hekim tarafından boşaltılması gerekmektedir, bazen kendiside boşalabilir. Hangi şekilde olursa olsun boşaltıldıktan 1,5 – 2 ay kadar sonra kıl dönmesinin alınması gerekmektedir. Yoksa sürekli apse oluşturmaya devam ederek, kişinin yaşam kalitesini düşürmeye neden olur.

Kıl dönmesi apsesinin nasıl boşaltıldığı ile ilgili videomuzu izleyebilirsiniz;

Kıl dönmesinden korunma yolları
Daha çok bakım ve temizlik ile ilgili bir durumdur. Günlük olarak özellikle tuvalet ihtiyacından sonra kuyruk sokumunun temiz tutulması ve düşen kılların, elbise tozlarının ve benzeri cilt kalıntılarının temizlendiğine dikkat etmek gerekmektedir. Ayrıca mümkün olduğunda günlük olarak duş alınmasında da fayda vardır. Bunların dışında işi gereği masabaşı veya şoförlük yapan kişiler sürekli dik pozisyonda oturduklarında bel ağrısı, yorgunluk gibi sorunlardan dolayı zaman zaman yayılarak oturmayı ve bu şekilde dinlenmeyi tercih ederler. Yayılma esnasında oluşan sürtünme kıl dönmesi oluşumuna neden olduğundan mümkün olduğunca sürtünme gösterecek hareketler yapılmamalıdır.

Nasıl Geçer ?
Bu vakada maalesef ilaç, krem ya da benzeri bitkisel karışımlar kullanılmasının herhangi bir etkisi yoktur. Çünkü bu gibi ilaçların cilt altında bulunan yumağı yok etme gibi bir özellikleri ve üstünlükleri mümkün değildir. Dolayısıyla muayene olunarak, muayene olmaları gerekmektedir. Her zaman dile getirdiğimiz üzere makat bölgesinde oluşan rahatsızlıklarda insanlar utandıklarından dolayı muayenelerini geciktirebilir ve hastalık için daha zor sürece girebildikleri gibi kendileride fazla acı hissederek, olmadık şikayetlere maruz kalabilirler. Tüm hastalıklar kişi için önemli bir faktör oluşturduğundan ciddiye alınmalı, gereken önem ve hassasiyet gösterilmelidir.

kıl dönmesi hakkında daha fazla bilgiye ihtiyaç duymanız halinde http://www.kildonmesi.com.tr adresini ziyaret edebilirsiniz.

Kıl dönmesi muayenesi ve tedavisi için Şişli başta olmak üzere Bakırköy, Nişantaşı, Ankara ve İzmir şubelerimizden sizlere yakın olanı tercih edebilirsiniz. Telefon numaralarımızdan bizlere ulaşarak randevu alabilirsiniz. SGK mensubu olan hastalara muayene ücretsiz olarak yapılmaktadır.

idea klinik-tedavi-merkezi