Makat Çatlağı Belirtileri

Daha önce makat çatlağı nedir konusunda ele aldığımız gibi bu rahatsızlıkta bir çok şikayet ortaya çıkmaktadır.

makat-catlagi-belirtileri

Belirtilerini sıralayacak olursak

Makatta acı, ağrı ve yanma
Bu problemle karşılaşan kişiler dışkılama sırası ve sonrasında acı, ağrı ve yanma şikayetlerine maruz kalmaktadır. İleri ki evrelere geçtiğinde ise bu şikayetler gün içinde daha sık şekilde meydana çıkmaktadır.

Makat kaşıntısı
Makat bölgesinde meydana gelen bir çok rahatsızlıkta kaşıntı olabilmektedir. Bunlardan biri de makat yırtılmasıdır. Bu bölgede meydana gelen bazı kaşıntılar gelip geçici, kişi tarafından farkedilmeyen kaşıntılardır. Eğer diğer acı ve yanma gibi şikayetler yoksa kişi tarafından hemen makat çatlağı teşhisi konulması yanlıştır.

Kabızlık
Rahatsızlığın meydana gelmesinde ki en temel sebep kabızlık ve ıkınmadır. Kabızlık hemoroid, anal hematom (makatta pıhtı toplanması), hemoroid ve makatta çatlak gibi bir çok makat bölgesi hastalığına yol açmaktadır. Dolayısıyla bu rahatsızlıklara maruz kalmamak için kabızlığı önlemek gerekmektedir. Kabızlığı önlemek için sebze, meyve, bol su tüketimi, kuru incir, kayısı veya kepek gibi gıdalar tüketilmeli ve bağırsaklar eğitilmelidir. Ayrıca tuvalet ihtiyacını ertelememek en önemli unsurlardan biridir.

Kanama
Küçük bir cam çiziği şeklinde meydana çıkan bu rahatsızlık ilerleme gösterdiğinde büyüme de gösterebilmektedir. Dışkılama sırasında, dışkı bu çatlak ile temas halinde olduğundan dolayı kanamalarda meydana gelebilmektedir. Bu kanama özellikle tuvalet kağıdı kullanımı sırasında görülmektedir.

Meme oluşabilir
Kronikleşmiş olan vakalarda meme oluşumu görülmektedir. Rahatsızlığın ilk ortaya çıkmasından 30-45 gün geçtikten sonra meme meydana gelmektedir. Fakat bu bölgede oluşan her meme makatta yırtık belirtisi olarak görülmemelidir.

Anüste daralma
Yine kronikleşmiş olan vakalarda kasların kasılmasıyla beraber anüste daralma meydana gelebilmektedir.

Makatta Çatlak Nasıl Geçer ?
Bu şikayetlerle karşı karşıya kaldıysanız vakit geçirmeden en çabuk şekilde proktoloji konusunda uzman ve tecrübesi olan bir genel cerrahiye muayene olunması gerekmektedir. İlk günler ilaç ve kremlerle tedavisi söz konusu olan bu rahatsızlığın kronikleşmesiyle birlikte cerrahi yöntemlerle tedavisi söz konusu olmaktadır.

Tarafımızdan tavsiye edilen tedavi tekniği botokstur. (bkz: botoksla makat çatlağı tedavisi)