Makat Siğili (Kondilom)

İnsanlar hayatı boyunca bir çok sağlık problemiyle karşılaşır. Bu problemlerin bazıları kişilerin elinde olmayan nedenlerle oluşsa da bazı rahatsızlıklar tamamen kişilerin ihmalkar ve tedbirsiz davranışları sonucunda ortaya çıkmaktadır. Makat siğili problemi de çoğunlukla insanların önemsememesi ya da oluşma nedenini bilmediğinden dolayı karşılaştıkları sorunlardan biridir. Siğil bildiğiniz üzere vücudun tüm her yerinde oluşabilecek bir vak’adır. Genellikle insanların el, kol, yüz ya da boyun gibi bölgelerinde görürüz. Makat, penis veya vajinal bölgelerde de olabilir. Bu alanlarda ki ismine tıpta kondilom denilmektedir. Kondilom ismi verilen genital siğiller maalesef diğer bölgelerde ki oluşan siğiller kadar masum değillerdir. Bulaşıcı oldukları gibi aşırı risk içerirler.

kondilom-nedir-nasil-olusur

Makat Siğili (Kondilom) Nedir?
HPV (human papilloma virüs) ismi verilen virüsün sebep olduğu kondilom diğer siğillerle aynıdır. İsminin farklı olması ise genital bölgede meydana gelmesinden dolayıdır. Tüm siğiller bulaşıcıdır ancak kondilomda ki risk çok daha fazladır.

Genital Siğil Neden ve Kimlerde Olur?
Bu problemi olan biriyle cinsel ilişkiye girilmesi ya da aynı eşya veya ortamları kullanmak kondilom oluşumuna sebeptir. En önemli etken cinsel ilişki olup partneriniz de söz konusu olması size bulaşması için kaçınılmaz bir faktördür. HPV virüsünü prezervatif gibi koruyucu özelliği olan ürünler bile engellemeyebilir.

Genital Siğil (Kondilom) Nasıl Bulaşır?
Kondilom özellikle makatta meydana gelen siğillere verilen isimdir. Ancak vajina ve penis bölgesinde çıkanlar da çoğunlukla genital siğil olarak adlandırılsa da kondilom olarak tabir edilebilir. %95 oranında ters ilişki sonucu ortaya çıkmakta olan genital siğiller bunun dışında düşük oranda da olsa da bu vak’anın kullandığı kişilerle aynı klozetin kullanılması ya da diğer ortak kullanılan alanlardan bulaşabilmektedir.

Nasıl Anlaşılır?
En öncelikli belirti kaşıntıdır. Basur ve makat çatlağı gibi makat hastalıklarının da belirtilerinden biridir. Dolayısıyla anüste meydana gelen her kaşıntı için kondilom tanısı koymak uygun değildir. Kaşıntılar süreklilik arz ediyor ve rahatsız ediyorsa bir uzmana başvurmalı ve muayene olmalısınız.

Kondiliom tedavisi nasıl yapılır ?
Bu rahatsızlığın tedavisi maalesef uzun bir süreç gerektirmektedir. Tabi bununla birlikte sabırlı olmanızda ilk kuraldır. Siğil rahatsızlığı bir gün de tedavi oldum kurtuldum denilebilecek bir rahatsızlık değildir. Hastalığın yoğunluğuna göre de artmaktadır. Bölgede ki tüm siğiller yok edilinceye kadar tedavi uygulanmalı ve takip edilerek emin olunmalıdır. Çünkü unutulan tek bir siğil bile tekrar bir çok siğil oluşmasına sebebiyet vermektedir.

Biz Idea klinik olarak makat siğili tedavisinde elektrokoter yöntemini tercih ve tavsiye ediyoruz. Fazla vaktinizi almadan çok kısa bir süre içinde kolayca ameliyatsız bir şekilde uygulanan yöntemden sonra üst kısımda belirttiğimiz gibi hasta takibe alınmaktadır. 6 ay boyunca tekrarlayan bir siğil bulgusuna rastlanılmadıysa kişi artık bu dertten kurtulmuş anlamına gelmektedir.

İlaçla kondilom tedavisi
Makat siğillerini yakmak için ilaçlar mevcuttur fakat bu ilaçlar yanlış dozda kullanıldığında etkili yanıklara yol açabilmektedir. Bu sebeple çok tavsiye edilen bir yöntem değildir.

Tedavi Ücreti
Kondilom tedavisi için net bir fiyat verebilmek zordur. Çünkü bunun için siğil yoğunluğu ve yapılacak işlemler değişiklik gösterecektir.

Şişli başta olmak üzere tüm kliniklerimizde kondilom tedavisi imkanı vermekteyiz.