Makat Siğili (Kondilom)

kondilom-nedir-nasil-olusur

İnsan hayatında bazı rahatsızlıklara yakalanmak her ne kadar elinizde olmasada tam aksine bir çok hastalıkta tamamen tedbirsizlik ve önemsememe gibi sebeplerden meydana gelmektedir. Tıpkı siğil sıkıntısında olduğu gibi. Bir çok insan siğilin sadece elde, kolda veya yüzde olduğunu bilir. Ancak bu bilgi yanlıştır. Çünkü siğil her yerde olabildiği gibi makat ve genital bölge de olabilmektedir. Toplumda makat bölgesinde oluşan siğillere kondilom adı verilmektedir. Ve bu bölgede oluşan siğiller ellerde çıkan siğiller gibi masum değil ve bulaşıcıdırlar.

Makat siğili (Kondilom) nedir?
Human Papilloma Virus (HPV) adı verilmektedir. Bilinen siğil ile hiç bir farkı yoktur. İsminin değişik olması sadece makat bölgesinde oluştuğundandır. Bu siğillerin diğerlerinden tek farkı bulaşıcı olmasıdır.

Kondilom neden olur ve kimlerde görülür ?
Makat bölgesinde görülmekte olan siğiller her ne kadar önemsenmesede aslında oldukça ciddi bir problemdir. Makat bölgenizde oluşan siğil muhtemelen size de bir başkasından geçmiştir.

Kondilom nasıl bulaşır ?
Kondilom’un makat bölgesinde oluşan siğillere verilen isim olduğunu tekrar hatırlatmakta fayda vardır. Dolayısıyla ters ilişki yaşayan insanların partnerlerinde siğil olması söz konusuysa %95 gibi bir olasılıkla sizede bulaşacaktır. Bunun dışında başka kondilom sıkıntısı yaşayan insanlarla aynı tuvaleti kullanmanızda buna sebep olabilmektedir. Kondilom bulaştığı gibi farkedilmez aradan bir kaç hafta belki de ay geçtikten sonra kendini belli edebilir.

Kondilom Nasıl Anlaşılır ?
Makat hastalıklarının bir çoğunda olan belirtilerden biri de kaşıntıdır. Bu kaşıntı kondilom oluştuğunda da olmaktadır. Fakat buradan da anladığımız gibi her kaşıntı kondilom olacak anlamına gelmez.

Kondilom makat kısmında oluşan siğillere dense de siğiller yine cinsel ilişki ile vajinal bölgede de görülebilmektedir.

Kondiliom tedavisi nasıl yapılır ?
Bu rahatsızlığın tedavisi maalesef uzun bir süreç gerektirmektedir. Tabi bununla birlikte sabırlı olmanızda ilk kuraldır. Siğil rahatsızlığı bir gün de tedavi oldum kurtuldum denilebilecek bir rahatsızlık değildir. Hastalığın yoğunluğuna göre de artmaktadır. Bölgede ki tüm siğiller yok edilinceye kadar tedavi uygulanmalı ve takip edilerek emin olunmalıdır. Çünkü unutulan tek bir siğil bile tekrar bir çok siğil oluşmasına sebebiyet vermektedir.

Biz Idea klinik olarak makat siğili tedavisinde elektrokoter yöntemini tercih ve tavsiye ediyoruz. Fazla vaktinizi almadan çok kısa bir süre içinde kolayca ameliyatsız bir şekilde uygulanan yöntemden sonra üst kısımda belirttiğimiz gibi hasta takibe alınmaktadır. 6 ay boyunca tekrarlayan bir siğil bulgusuna rastlanılmadıysa kişi artık bu dertten kurtulmuş anlamına gelmektedir.

İlaçla kondilom tedavisi
Makat siğillerini yakmak için ilaçlar mevcuttur fakat bu ilaçlar yanlış dozda kullanıldığında etkili yanıklara yol açabilmektedir. Bu sebeple çok tavsiye edilen bir yöntem değildir.

Ücretsiz muayene !

Tüm Idea kliniklerinde ücretsiz kondilom muayenesi olabilirsiniz.

Tedavi Ücreti
Kondilom tedavisi için net bir fiyat verebilmek zordur. Çünkü bunun için siğil yoğunluğu ve yapılacak işlemler değişiklik gösterecektir. Kliniklerimize gelerek ücretsiz olarak muayene olabilir ve tedavi ücretinizi de öğrenebilirsiniz.

Şişli başta olmak üzere tüm kliniklerimizde kondilom tedavisi imkanı vermekteyiz.