Anasayfa / Anal Fissür

Anal Fissür

Makat Çatlağı Belirtileri Nelerdir?

makat çatlağı belirtileri

Daha önce makat çatlağı nedir konusunda ele aldığımız gibi bu rahatsızlıkta bir çok şikayet ortaya çıkmaktadır. Bu problemle karşılaşan kişiler dışkılama sırası ve sonrasında acı, ağrı ve yanma şikayetlerine maruz kalmaktadır. İleri ki evrelere geçtiğinde ise bu şikayetler gün içinde daha sık şekilde meydana çıkmaktadır. Makat kaşıntısı, makat bölgesinde meydana gelen bir çok rahatsızlıkta kaşıntı olabilmektedir. Bunlardan biri de makat yırtılmasıdır. Rahatsızlığın meydana gelmesinde ki en temel sebep kabızlık ve ıkınmaktır. Kabızlık hemoroid, anal hematom (makatta pıhtı toplanması), hemoroid ve makatta çatlak gibi bir çok makat bölgesi hastalığına yol açmaktadır.

Makat Hastalıklarında Beslenme

Makat hastalıklarının bir çoğunun oluşumunda ki en büyük sebep kabızlıktır. Gerekli tedbir ve önlemler alındığı taktirde kişiler kendilerini korumaya alabilirler. Makat hastalıkları düzenli ve doğru beslenildiğinde önüne geçilebilecek rahatsızlıklardır. Eğer bu hastalıklarla kabızlık ve beraberinde getirdiği ıkınma ile karşılaştıysanız ilk olarak kabızlığın önlenmesi gerekmektedir. Kabızlık engellediğinde makat hastalıklarının da önüne geçilebilmektedir. Beslenme ve beraberinde günlük yapılacak olan 30 dakikalık yürüyüşler kişinin bağırsaklarının eğitilmesinde büyük rol oynamaktadır.

Makat Çatlağı Botox Tedavisi

Makat çatlağı erkek ve kadınlarda yaşanılan bir rahatsızlık olmasına rağmen, kadınlarda daha fazla karşılaşılmaktadır. Makat bölgesinde aşırı acı, ağrı ve yanma şikayetleri getiren rahatsızlığın oluşumunda ki en temel sebep tıpkı basur'da ki gibi kabızlık ve beraberinde gelen ıkınmaktır. Bunlar dışında çok fazla karşılaşılmıyorsa da bir kaç sebebi daha vardır. Makatta çatlak probleminin ilk ortaya çıktığı zamanlarda sadece dışkılama esnasında ve sonrasında karşılaşılan şikayetler bir süre sonra daha da artış göstererek gün içine yayılmaktadır. Fakat bu ilk evrelerde fark edilen rahatsızlık için konusunda uzman bir hekime başvurulup muayene olunduğunda uygun bir krem ya da benzer bir ilaçla tedavisi mümkün olabilmektedir.

Makat Çatlağı Sebepleri

Makat çatlağı konumuzda rahatsızlığın tanımını ve hangi faktörlerin neden olduğunu yüzeysel olarak ele alsak da, kapsamlı bir şekilde anlatmak fayda olacağını düşündük. Latince ismi anal fissür olan, makat çatlağı halk arasında makatta yırtık, makatta çatlak gibi isimlerle de bilinmektedir. Makat bölgesinde yaşanılan rahatsızların içerisinde ki en çok ağrı yaşanan sorun demek yanlış olmaz. Bu rahatsızlığa ait bulgular acı, ağrı ve yanmadır. Bu sorunun nedenleri de diğer anal bölgede yaşanmakta olan rahatsızlıklarıyla benzerdir. Gerekli tedbirler ciddiyetle ve önemsenerek alındığı taktirde karşılaşılması güçtür.

Makat Çatlağı Nedir

İnsan hayatı boyunca bir çok sebep ve nedenden dolayı çeşitli hastalıklara sahip olabilir. Bunların çoğu daimi (kronik) rahatsızlıklar olabildiği gibi, bazıları gelip geçici problemlerdir. Aslında bir çoğu da önemsenmemesi ve ihmal edilmesiyle yaşanan sıkıntılardır. Tam olarak hastalık denilemez. Konumuz makat çatlağı. Tıp dilinde anal fissür, halk arasında makatta çatlak veya makat yırtığı olarak ta tabir edilmektedir. Anal fissür, anüs kenarında oluşan bir cam çiziğine benzer şekilde oluşan yırtığa verilen isimdir. İnsanların %95'i bu sorunu kabızlık ve kabızlığın meydana getirdiği ıkınmadan dolayı yaşamaktadır. Bunların dışında ishal olma, acı gıda tüketimi, ters ilişki ve anüse yabancı cisimler sokmakta sebep olmaktadır.