Anasayfa / Hemoroid / Hemoroid (Basur) Neden Olur?

Hemoroid (Basur) Neden Olur?

Basur Nedir?

Anüs bölgesinde var olup, çeşitli sebeplerle şişmiş damarların dışarı çıkmasına tıpta hemoroid, halk arasında ise basur ismi verilmektedir.

Tüm dünyada yetişkin insanların neredeyse yarısı 50’li yaşlara dek bu rahatsızlıkla tanışmıştır. Ya yalnızca belirtileriyle karşılaşmış ya da ilerlemiş olan şikayetlerini yaşamıştır.

İç ve dış olmak üzere ikiye ayrılır. Fakat çoğunlukla görülen tip iç basur’dur. Dış olarak adlandırılan hemoroid tipi ile nadiren karşılaşılır.

Utanıp, çekinmek sadece zaman kaybetmenize ve hastalığın ilerlemesine sebep olur.
Basur ortaya çıktığı bölgeden dolayı kişilerde utanmaya ve çekinmeye sebep olan bir rahatsızlıktır. Bir çok insan utandığı için doktora başvurmamakta ve çözümü kendi kendine aramaktadır.

Sırf bunu fırsat bilip basuru tedavi edebildiğini iddia eden kişiler tarafından ise onlarca türde bitkisel ürünler bulunmaktadır. İnsanların zaaflarından yararlanıp para kazanmayı amaçlayan kişiler sıkıntının tamamen bitmesi için üründen 3 paket alınması gerektiğini söylemektedir. Bu, insanların 1 paket aldıklarında herhangi bir fayda görmeyip başka ürün almayacaklarını bildikleri için en az 3 paket satmak isterler.

Bitkisel ürünler yalnızca şikayetlerinizin azalmasına yardımcı olur, tedavi etmez!
Aktarlarda bulunan karışımlardan ya da ürünlerden bazıları kabızlık sorununa iyi geldiğinden dışkılama işleminiz kolay ve sıkıntısız bir şekilde olacaktır. Bu durumda şikayetlerinizde azalacaktır. Demek ki basur rahatsızlığı için şunu belirtebiliriz. Basur yalnızca cerrahi yöntemlerle tedavi edilebilen bir makat hastalığıdır. Bitkisel ürünler ise sadece şikayetlerin azalmasında rol oynayabilir.

Basur Hastalığı Nasıl Anlaşılır?

İnternette özellikle google arama motorunda acaba basur muyum? diye arama yaptığınızda karşınıza yüzlerce soru gelmektedir. Kişiler forum veya benzer portallar üzerinden kişiler yine kendileri gibi doktor olmayan vatandaşlara şikayetlerini anlatmakta ve basur muyum diye sormaktadırlar. Tehlikenin farkında mısınız? Uzmanlığı olmayan bireyler hiç bir fikirlerinin olmadığı hastalık üzerine acı yeme, şunu tüketme, bu maddeden temin et sür, şundan al iç gibi yaklaşımlarda bulunmaktadırlar. Herhangi bir bilgisi olmamasına rağmen bir şeyler reçete etmek hem de bu gibi ortamlarda uzman olmayan kişilerden yardım istemek kesinlikle yanlış bir uygulamadır.

Doktor Muayenesi Gereklidir

Makat bölgesinde basur dışında meydana gelebilecek bir çok rahatsızlık söz konusu olabilir. Dolayısıyla bu rahatsızlıkların belirtileri de birbirine benzerdir. Yani tam olarak emin olmak için doktor muayenesi şarttır.

Hemoroid İçin Hangi Doktora / Bölüme Gidilir?

Basur ve diğer tüm makat hastalıklarının muayenesi ve tedavisi için genel cerrahi uzmanına başvurulmalıdır. Mümkünse proktoloji yani makat hastalıkları konusunda uzman ve tecrübesi olan bir genel cerrahi uzmanı tercih edilmesinde fayda vardır.

Basur Belirtileri Nelerdir? Nasıl Anlaşılır?

Anüs bölgesinde ağrı, kanama, şişlik, kaşıntı ve buna bağlı tahriş, nadir de olsa dışkı kaçırma gibi durumlar söz konusu ise sizin için muhtemelen hemoroid tanısı konulabilir. Aslında hemoroid’te ağrı daha çok 3. ve 4. derecelerde söz konusu olmaktadır. Bunun sebebi de anüsten çıkan memenin makat kasları arasında sıkışmasından kaynaklanmaktadır. Bu hastalık ya da şikayetler hayatınızda herhangi bir risk oluşturmaz fakat ilerlediğinden yaşam kalitenizin düşmesine neden olmaktadır. Her ne kadar sık görülen bir durum olmasa da kanamalardan dolayı kaybedilen kan neticesinde kişide zayıflık, solgun cilt ve anemi belirtileri gibi bulgulara rastlanabilir.

basur neden olur

Hemoroid Neden Olur?

Neden oluştuğu hakkında her ne kadar bilimsel ve net bir bilgi olmasa da, uzmanlar tarafından incelendiğinde şu ortak noktalar görülmüştür.

– Kabızlık sorunu ve beraberinde getirdiği ıkınma gereksinimi
– İş gereği sürekli olarak oturmak
– Ağır kaldırmak ve taşımak
– Tuvalette uzun süre vakit geçirmek
– Genetik faktörler

Basur Kimlerde Olur?

Genetik bir rahatsızlık olup, anne veya babasında basur bulunan biri diğer kişilere göre daha dikkatli ve tedbirli olmalıdır. Ayrıca iş gereği sürekli ağır kaldırmak, taşımak ve fazla kilolar hemoroidi tetikleyen risk faktörlerindendir. Fakat hastalığın çoğunlukla meydana gelmesinde rol oynayan en ana sebep kabızlık problemi ve beraberinde getirdiği ıkınma gereksinimidir. Bu iki suç ortağı ortadan kaldırılmadıkça maalesef hemoroid hızla ilerleme gösterecektir. Az da olsa ters ilişkinin de basura yol açtığı görülmektedir. Hamilelik ve doğum da elbette ki hemoroid sebeplerinden biridir.

Basur Nasıl Teşhis Edilir?

Makat bölgesinde meydana gelen rahatsızlıklarının neredeyse tümünün şikayetleri birbirlerine benzerdir. Dolayısıyla mümkünse proktoloji yani makat hastalıkları konusunda uzman ve tecrübeli olan bir genel cerrahi uzmanına başvurulması gerekir. Hekim anoskop ismi verilen bir alet yardımıyla yapacağı muayenede anüsü son 10cm’e kadar görecek ve hastalığın tanısını koyacaktır.