Anasayfa / Hemoroid

Hemoroid

Basur İlaçla İyileşir mi?

Hemoroid yani halk arasında ki ismiyle basur bir doku problemi olup diş çürümesiyle benzer bir durumdur. Çürük diş nasıl fırçalanarak düzelmiyorsa, basur'un da ilaçla geçmesi maalesef mümkün değildir. İnsanlar hastalığın oluştuğu makat bölgesinin ayıp olarak nitelendirildiğinden dolayı muayene olmaya utanırlar ve doktora muayene olmaktansa çözümü farklı yollardan bulmaya çalışırlar. Çoğu kişi makatında yaşamış olduğu herhangi bir sorunu dile getirdiğinde çevresindekilerden "sen basur olmuşsun, acı yeme" şeklinde uyarılar alırlar. Bunun dışında sıcak suya otur tavsiyesi verilirken, şunu ye bunu yeme şeklinde de çözümlere ulaşırlar.

Makat Hastalıklarında Beslenme

Makat hastalıklarının bir çoğunun oluşumunda ki en büyük sebep kabızlıktır. Gerekli tedbir ve önlemler alındığı taktirde kişiler kendilerini korumaya alabilirler. Makat hastalıkları düzenli ve doğru beslenildiğinde önüne geçilebilecek rahatsızlıklardır. Eğer bu hastalıklarla kabızlık ve beraberinde getirdiği ıkınma ile karşılaştıysanız ilk olarak kabızlığın önlenmesi gerekmektedir. Kabızlık engellediğinde makat hastalıklarının da önüne geçilebilmektedir. Beslenme ve beraberinde günlük yapılacak olan 30 dakikalık yürüyüşler kişinin bağırsaklarının eğitilmesinde büyük rol oynamaktadır.

Basur (Hemoroid) Muayenesi

Makat hastalıklarının içerisinde en sık ve yoğun şekilde karşılaşılan hastalıklardan biri hemoroid, hal arasında basur olarak bilinmektedir. Makat bölgesinde oluşan tüm hastalıklarda neredeyse şikayetler hep aynıdır. Ağrı, kanama, kaşıntı gibi fark edilmesi kolay belirtileri vardır. Bazı insanlarda ağrı ya da kaşıntı gibi şikayetler olmayabilir fakat iç çamaşırınız da veya tuvalet ihtiyacı sonrasında peçetede kan görebilirsiniz. Az önce de belirttiğimiz üzere bu gibi belirtileri hissetmemek neredeyse imkansızdır. Fakat asıl önemli olan belirtileri hissetmeye başladıktan sonrasıdır. Toplumumuzda rutin bir hal almış olan alışkanlıklarımız vardır. Bunlardan biri de bir rahatsızlığımız olduğunda bir hekime görünmek yerine çevremizde ki kişilere danışmaktır.