Makat Siğili (Kondilom)

İnsanlar hayatı boyunca bir çok sağlık problemiyle karşılaşır. Bu problemlerin bazıları kişilerin elinde olmayan nedenlerle oluşsa da bazı rahatsızlıklar tamamen kişilerin ihmalkar ve tedbirsiz davranışları sonucunda ortaya çıkmaktadır. Makat siğili problemi de çoğunlukla insanların önemsememesi ya da oluşma nedenini bilmediğinden dolayı karşılaştıkları sorunlardan biridir. Siğil bildiğiniz üzere vücudun tüm her yerinde oluşabilecek bir vak’adır. Genellikle insanların el, kol, yüz ya da boyun gibi bölgelerinde görürüz. Makat, penis veya vajinal bölgelerde de olabilir. Bu alanlarda ki ismine tıpta kondilom denilmektedir. Kondilom ismi verilen genital siğiller maalesef diğer bölgelerde ki oluşan siğiller kadar masum değillerdir. Bulaşıcı oldukları gibi aşırı risk içerirler.

kondilom-nedir-nasil-olusur

Makat Siğili (Kondilom) Nedir?
HPV (human papilloma virüs) ismi verilen virüsün sebep olduğu kondilom diğer siğillerle aynıdır. İsminin farklı olması ise genital bölgede meydana gelmesinden dolayıdır. Tüm siğiller bulaşıcıdır ancak kondilomda ki risk çok daha fazladır.

Genital Siğil Neden ve Kimlerde Olur?
Bu problemi olan biriyle cinsel ilişkiye girilmesi ya da aynı eşya veya ortamları kullanmak kondilom oluşumuna sebeptir. En önemli etken cinsel ilişki olup partneriniz de söz konusu olması size bulaşması için kaçınılmaz bir faktördür. HPV virüsünü prezervatif gibi koruyucu özelliği olan ürünler bile engellemeyebilir.

Genital Siğil (Kondilom) Nasıl Bulaşır?
Kondilom özellikle makatta meydana gelen siğillere verilen isimdir. Ancak vajina ve penis bölgesinde çıkanlar da çoğunlukla genital siğil olarak adlandırılsa da kondilom olarak tabir edilebilir. %95 oranında ters ilişki sonucu ortaya çıkmakta olan genital siğiller bunun dışında düşük oranda da olsa da bu vak’anın kullandığı kişilerle aynı klozetin kullanılması ya da diğer ortak kullanılan alanlardan bulaşabilmektedir.

Nasıl Anlaşılır?
En öncelikli belirti kaşıntıdır. Basur ve makat çatlağı gibi makat hastalıklarının da belirtilerinden biridir. Dolayısıyla anüste meydana gelen her kaşıntı için kondilom tanısı koymak uygun değildir. Kaşıntılar süreklilik arz ediyor ve rahatsız ediyorsa bir uzmana başvurmalı ve muayene olmalısınız.

Kondiliom tedavisi nasıl yapılır ?
Bu rahatsızlığın tedavisi maalesef uzun bir süreç gerektirmektedir. Tabi bununla birlikte sabırlı olmanızda ilk kuraldır. Siğil rahatsızlığı bir gün de tedavi oldum kurtuldum denilebilecek bir rahatsızlık değildir. Hastalığın yoğunluğuna göre de artmaktadır. Bölgede ki tüm siğiller yok edilinceye kadar tedavi uygulanmalı ve takip edilerek emin olunmalıdır. Çünkü unutulan tek bir siğil bile tekrar bir çok siğil oluşmasına sebebiyet vermektedir.

Biz Idea klinik olarak makat siğili tedavisinde elektrokoter yöntemini tercih ve tavsiye ediyoruz. Fazla vaktinizi almadan çok kısa bir süre içinde kolayca ameliyatsız bir şekilde uygulanan yöntemden sonra üst kısımda belirttiğimiz gibi hasta takibe alınmaktadır. 6 ay boyunca tekrarlayan bir siğil bulgusuna rastlanılmadıysa kişi artık bu dertten kurtulmuş anlamına gelmektedir.

İlaçla kondilom tedavisi
Makat siğillerini yakmak için ilaçlar mevcuttur fakat bu ilaçlar yanlış dozda kullanıldığında etkili yanıklara yol açabilmektedir. Bu sebeple çok tavsiye edilen bir yöntem değildir.

Tedavi Ücreti
Kondilom tedavisi için net bir fiyat verebilmek zordur. Çünkü bunun için siğil yoğunluğu ve yapılacak işlemler değişiklik gösterecektir.

Şişli başta olmak üzere tüm kliniklerimizde kondilom tedavisi imkanı vermekteyiz.

16 Yorum Var

Doktora Soru Sor
  1. Dilek bagci

Bu rahatsizliktan nasil kurtula bilirim anal ve genital bölgelerde var ve cok rahatzislik Veren bir Durum saygilarimla

1. Asistan

kondilom görüldüğü anda tedavi edilmesi gereken bir hastalıktır ayrıca takip gerektiren 05324639682 nolu hattımızdan bize ulaşın yardımcı olmaya çalışalım

2. Yaren

İyi günler kondilom hastalığı tedavi edilmez çok yayılma olur mu

1. Asistan

merhaba kondilom farkedildiği anda tedavi edilmesi gereken bir hastalıktır ardışık şekilde hızla çoğalabilir ve bulunduğu bölgeyi tamamen kaplayabilir

3. Hakan

Makattaki siğilleri lazerle mi koterle mi tedavi ediyorsunuz?

1. Asistan

merhaba.. radyo frekans ve koter ile tedavi sağlıyoruz. detaylı bilgi için 02122461004 den ulaşabilirsiniz

4. Nazmi

Makatımda küçük küçük sigiller oluşmaya başladı. Bunlar siğil mi yoksa baska bisey olabilir mi ?

1. Asistan

merhaba. makat siğili diğer adı ile kondilom olma olasılığı çok yüksek. bulaşıcıdır ve dahada çoğalarak ilerler. mutlaka tedavi olmanız gerekmektedir. muayene talebi ve daha detaylı bilgi için 02122461004 arayabilirsiniz. geçmiş olsun

5. Fuat

Dondurma yontemiyle 2 yil once tedavi gordum. Bitmisti ama gecen gün tekrar çıktığını gördüm. Bu devamli tekrarlayan bir hastalik mi ?

1. Asistan

merhaba virüs tekrarlamış olabilir. ya da tekrar virüs almış olabilirsiniz. kliniğimizde radyo frekans tedavisi ile kondilom tedavilerini uygulamaktayız. detaylı bilgi için 02122461004 den bilgi alabilirsiniz

6. Namlı

Merhaba genital siğilleriniz sadece yakarak mı yok ediyorsunuz. Bunun ilaçla tedavisi yokmu?

1. Asistan

merhaba. en basarılı tedavi şekli radyo frekansla yakmadır. diğer uygulamaların başarı şansı düşük olduğu için uygulamıyoruz. detaylı bilgi için 02122461004

7. Pınar

Merhaba hocam komdilom tedavisi kaç dakika sürüyor öğrenmek istiyorum çok acılı bir yöntem midir

1. Asistan

merhaba. kondilom tedavisi yaygınlık durumuna göre tedavi süresi değişir. yaygınlık durumuna göre lokal ve genel anestezi ile yapılabilir.5 dakika süren durumlar da vardır yarım saat süren tedavier de bu yaygınlığa bağlı olarak değişir. acılı bir uygulama değildir. detaylı bilgi için 02122461004 arayabilirsiniz

8. Mihriban

Merhaba makatta ki siğiller vajina bölgesine de bulaşır mı

1. Asistan

merhaba. evet siğillerin yaygınlaşma ve bulaşma özelliği olduğu için yayılabilir. ve mutlaka tedavi edilmesi gerekir. detaylı bilgi ve randevu talebi için 0212246104 arayabilirsiniz.