Anasayfa / Varis Hastalığı ve Tedavisi / Varis Tedavisi İçin Ne Yapılmalı ?

Varis Tedavisi İçin Ne Yapılmalı ?

Varis hareketsiz insanların yüksek ihtimalle karşılaşacağı rahatsızlıklardan biridir. Fakat bir çok konuda olduğu gibi insanlar başına gelmeden önce tedbirlerini almazlar. Tabir-i caizse yumurta kapıya dayandıktan sonra bir çözüm aramaya başlarlar. Halbuki varis rahatsızlığı hem görsel hem de ağrı, sızlama gibi belirtiler ile büyük derecede başlangıcını belli eden bir rahatsızlıktır.

Varis tedavisi için yapılacak bir çok yöntem vardır. Ameliyatla yada ameliyatsız olarak tedavi olunabilir. Yazımıza bu yöntemleri açıklayarak devam edelim.

varis tedavisi için ne yapılmalı

Ameliyatla Varis Tedavisi

Son yıllarda teknolojinin büyük bir gelişim göstermesi sebebiyle, tedavi konusunda da bir çok gelişme meydana gelmiştir. Bir çok rahatsızlığın tedavisinde ameliyatsız yöntemler kullanılmaya başlanmıştır. Bununla beraber eski ameliyat ile olan tedaviler ilkel olarak görülmektedir. Tabi ki bu her ameliyat için geçerli olmayıp sadece ameliyatsız bir şekilde tedavi edilebilecek rahatsızlıklarda geçerlidir. Örneğin bir diz kıkırdağının ameliyatsız bir şekilde yok edilmesi ve yerine protez koyulması mümkün değildir.

Ameliyatla yapılan varis tedavisinin hastaya yönelik dezavantajları bulunmaktadır. Bunları şu şekilde sıralayabiliriz ;

– 7 gün kadar hastanede kalmak gereklidir ; Ameliyat sırasında narkoz veya anestezi uygulandığından dolayı hastanın 3 ve 7 gün arasında hastanede müşahede altında kalması gerekmektedir.

– Ameliyat sırasında narkoz veya anestezi yapıldığı için herhangi bir ağrı hissedilmez fakat ameliyat bitiminden bir kaç saat sonra uyuşturucu etkisini yitirdiğinden dolayı hastada ağrılar başlamaktadır. Bununla birlikte hastanın bu ağrılarını hafifletmek için ağrı kesiciler kullanılsa da tam olarak kestiği söylenemez.

– Bütün sıkıntılar bir hafta kadar hastanede yatmakla bitmez. hastaneden taburcu olduktan sonra ev ortamında istirahat etmek gerekebilir. Bu tüm insanlar için önemli bir zaman kaybı olsa da, çalışan insanlar için daha mühim bir kayıp olmaktadır. Evde yapılacak istirahat 25-45 gün kadar olabilmektedir.

– Kesiler oluştuğundan dolayı şişlikler meydana gelecektir. Bu şişliklerin tamamen kaybolması 4-6ay kadar sürebilmektedir.

– Ameliyat ile kılcal varis tedavisi yapılması imkansızdır.

– Bacaklarınızda uzun süre bandajlar olabilir ve bunun yanı sıra varis çorabı giymeniz tavsiye edilir.

Bu dezavantajlar bir insanın yaşam kalitesini son derece düşürecek sebeplerdir. Hayatını çalışarak kazanan bir bireyin uzun süre istirahat ederek işini takip edememesi bir çok kayba neden olabildiği gibi. Kişinin özel ve sosyal hayatı da oldukça aksamaktadır. Bu koşullara maruz kalmamak için ameliyatsız tedavi yöntemleri ile 10-15 dakika kadar kısa bir sürede tedavi olduğunuzda tamamen kendiniz kalkarak günlük hayatınıza devam edebilirsiniz.

Dilerseniz şimdi bu yöntemlerden bahsedelim.

Lazerle Varis Tedavisi

Bu yöntem kılcal damar tedavisi için en etkili yöntemlerden biridir. Diğer orta ve kalın varisler için uygulanmaz. Uygulansa da herhangi bir etkisi olmayacaktır. Bu sınıfta ki varislere diğer yöntemler ile müdahale edilmektedir. Lazer cilt üzerinden ısı enerjisi kullanılarak kılcal damarın tahrip edilmesi işlemidir. 80-90 dereceye kadar ısınma gösteren bu alet hastaya zarar vermemesi için soğuk jel uygulanır. Bu sayede hasta çok fazla bir şey hissetmez. Tedavi 15-30 dakika kadar kısa bir zaman sürmektedir. Hastalık çok yoğun bir şekilde olmadığı sürece tek seans yeterli olmaktadır. Fakat daha yoğun olan rahatsızlıklarda 2 veya 3 seans uygulanabilmektedir.

Radyo frekans varis tedavisi

Uygulama tarzı lazer ile hemen hemen aynıdır. İsminden dolayı radyasyon yayabileceği düşünülse de hiç bir ilgisi yoktur. Sadece isim benzerliği vardır. Bu yöntem herhangi bir radyasyon yaymadan kanser oluşmasına sebep olmaz. Cilt üstünden ve altından uygulanıyor olsa da bizler herhangi bir kesi vb. yapmadan cilt üzerinden tedavi yöntemleri uyguluyor ve tavsiye ediyoruz. Bu yöntemde de damar tahrip edilerek sıkıntının yok edilmesi sağlanmaktadır.

Köpükle Varis Tedavisi

Varis tedavisi yöntemlerinin içerisinde en etkili olanıdır. 10 dakika kadar kısa bir süre içinde uygulanır ve hasta günlük yaşamına devam eder. Orta ve kalın varislere uygulanır. İğne ile damar içerisine ilaç enjekte edildiğinden dolayı çok ince kılcal damarlara uygulanamamaktadır. Kılcal damarlar için radyo frekans ve lazer yöntemleri kullanılmaktadır.

Köpükle tedavi isminin sebebi iğne ile damara enjekte edilen ilacın havayla birlikte köpük halini almasından kaynaklıdır. Çok hızlı yapılan basit bir tedavi yöntemidir. 1mm’den büyük tüm damarlara rahatlıkla uygulanabilir.

varis tedavisinde en iyi yöntem

Skleroterapi İle Varis Tedavisi

Köpükle varis tedavisiyle aynıdır. Fakat diğerinde ilaç hava ile karıştırılarak köpük olarak uygulanır. Bunda ise ilaç çok aşırı olan varislere saf olarak uygulanmaktadır.

Ameliyatsız Varis Tedavisi Yöntemlerinin Avantajları

– Hastanede veya evde istirahat etmeniz gerekmez. Dolayısıyla iş güç kaybınız olmaz. Sosyal ve özel hayat hayatınıza aynı şekilde devam edebilirsiniz.

– Uzun yıllardır tarafımızca tercih edilen ve kullanılan bu yöntemlerin herhangi bir yan etkisi veya zararıyla karşılaşılmamıştır.

Bitkisel Varis Tedavisi Olur mu?

Varis toplardamarların genişleme göstermesiyle oluşan bir rahatsızlıktır. Toplardamarlarda kanı kalbe doğru gönderme görevi gören kapakçıklarda hasar gördüğünden dolayı göllenme meydana gelmektedir. Dolayısıyla bu kapakçık ve damarı tedavi edebilecek fonksiyonları olan bir bitki yoktur. Sadece ağrı, sızı gibi şikayetlerinizi azaltabilecek uyuşturucu niteliği olan bitkiler belki rahatlama gösterebilir fakat zararlı da olabilmektedir.

Sülükle Varis Tedavisi İşe Yarar mı?

Bitkisel tedavi yöntemleri ile aynıdır. Hiç bir etkisi yoktur. Sülük kan emici bir parazit olduğundan dolayı biriken kanı emer ve hastada bir rahatlama söz konusu olur. Fakat bu gelip geçici bir şeydir çünkü sülükte bitkide olduğu gibi tedavi edici bir niteliğe sahip olmadığından dolayı bir kaç gün sonra kan tekrar aynı bölgede birikme olmasına neden olacaktır.

Az önce de söylediğimiz gibi bu yöntemlerle sadece kısmi olarak rahatlama yaşayabilirsiniz. Kapakçık ya da damarlarınızı tedavi edebilecek hiç bir üstünlükleri yoktur. Bitki ya da sülük ile tedavi edebildiğini söyleyen bunun için ilaçlar yapan kişilerin para kazanma hırsları sizin sağlığınızdan kat ve kat fazla düzeydedir.

Yazar: Op. Dr. Rüştü KALAÇ

Op. Dr. Rüştü KALAÇ 1989 yılında Ankara Tıp Fakültesinden mezun olarak, 1998 yılında Ondokuz Mayıs Üniversitesi Tıp Fakültesi'nde Kalp Damar Cerrahi Uzmanlığı İhtisasını tamamlamıştır. Şu an IDEA TIP Şişli'de hasta kabul etmektedir.