Anasayfa / Varis Hastalığı ve Tedavisi / İç Varis Belirtileri Nelerdir, İç Varis Nasıl Tedavi Edilir?

İç Varis Belirtileri Nelerdir, İç Varis Nasıl Tedavi Edilir?

Toplardamarlardan küçük ve hemen derinin altında olanının genişlemesi ile oluşan varise dış varis denir. İçteki yani derindeki toplardamarların yetmezliği ile oluşana da iç varis denir ve bu toplardamarlarda bulunan kapak yetmezliğine bağlı olarak gelişir.

Dış variste çeşitli tekniklerinin etkili olduğu bilinmektedir. İç variste çözüm ilk etapta ağızdan alınan ilaçlardır. Uzun bir süre kullanmak gerekir. Kapak tamiri ve ya nakli gibi bazı ameliyat yöntemleri olsa da uzun vadede yeterli görünmemektedir.

İç varis teşhisi konulan hastalar genelde varis çorabı yazılarak gönderilirler. Sonra doktor doktor gezerek çare arama dönemi gelir ve olmadık tedavilere bel bağlarlar.

Ayrıca ilginç bir durumda bu hastaların büyük bir kısmı ayrıntılı olarak değerlendirildiğinde  aslında derin venlerde hiç bir problem olmadığı ve yüzeyel ven yetmezliği olduğunun saptanmasıdır. Bu yanlışlar özensiz muayene, tecrübesizlik ve yanlış doppler sonuçlarından kaynaklanmaktadır.

İç Varis Belirtileri Nelerdir?
İç varis hastası olan kişilerin bir kısmında az belirti olur. Baldır genişleyip şişmeye başlar. Bazen ayak bileğinde ödem olur. İlerki aşamalarda egzama gibi cilt komplikasyonları veya ciddi ülserleşmeye kadar giden komplikasyonlar olabilir. Ciltte kahverengi lekeler oluşur. Daha ileri seviyede ciltte sertleşme oluşur. Ayak bileği daralması ile şiş baldır birleşince o bölüm “şampanya şişesi” şeklini alır. Ciltte beyaz bölgeler oluşabilir.

Yazar: Op. Dr. Rüştü KALAÇ

Op. Dr. Rüştü KALAÇ 1989 yılında Ankara Tıp Fakültesinden mezun olarak, 1998 yılında Ondokuz Mayıs Üniversitesi Tıp Fakültesi'nde Kalp Damar Cerrahi Uzmanlığı İhtisasını tamamlamıştır. Şu an IDEA TIP Şişli'de hasta kabul etmektedir.