Anasayfa / Diğer / Siğil Tedavisi

Siğil Tedavisi

Çoğu insanın karşılaştığı bir problemdir. Varlığı bir çok kişiyi rahatsız etmese de aslında bir hastalıktır. Human Papilloma Virüs (HPV) siğil taşıyan insandan insana geçmesine neden olan bir virüstür. HPV’nin bulaştığı insanların vücudunda haftalarca kuluçka dönemi oluşmaktadır. Bu dönemin ardındansa kişinin vücudunda siğil oluşumuna yol açmaktır. Çoğunlukla makat bölgesinde oluşan türü bulaşıcı vakıa olarak görülmektedir. Bu sıkıntının tedavisi sabır ister, çünkü zaman alabilmektedir.

sigil-nedir-tedavisi

Siğil bulaşıcı mıdır ?
Tüm siğiller bulaşıcıdır demek yanlış bir ifade olur. El ve ayaklarda görülen siğiller çok az bulaşma riski taşımaktadır. Bu bölgede oluşan vakıalar başka biriyle temas haline geçildiğinde bulaşma göstermezler. En fazla risk taşıyan genital ve anal bölgede meydana gelen siğillerdir.

Makat siğili (Kondilom)

Makat bölgesinde meydana gelen siğillere kondilom ismi verilmektedir. Kadın ve erkek farkı olmadan tüm herkeste oluşabilir. Bu bölge temizlik yönünden biraz daha zayıf olduğundan dolayı bu alanda kolay ilerleme gösterir. Bu rahatsızlık cinsel ilişki sırasında da bulaşabilir. Eğer bu tarz bir ilişki yaşanmadıysa, kondilomu olan biriyle aynı tuvalet kullanılmış olabilir. Çünkü kondilomu olan birinin kullandığı klozete el veya makatın temas etmesi halinde bulaşma olasılığı çok yüksektir. Bu vakıaların tedavisi için ameliyat gerekmemektedir.

Vajinal siğil

Makat bölgesinde oluşabildiği gibi, genital bölgesinde de karşılaşılmaktadır. Bu bölgede oluşan siğiller de cinsel ilişki ile bulaşmaktadır. Partnerinizin cinsel organında siğil varsa prezervatif kullanılarak önlem alınmalıdır. Yoksa bulaşma olasılığı çok fazladır.

Tedavisi var mı ?
Yazımızın başlarında da bahsettiğimiz üzere bu hastalığın tedavi edilebilmesi için sabır ve zaman çok önemlidir. Bir günde tedavi edilmesi söz konusu olan bu rahatsızlıkta iyileşmesi uzun sürebilmektedir. Tedavinin ilk yapıldığı zamandan itibaren zaman zaman kontroller yapılmalıdır ve siğillerin komple kaybolması sağlanmaktadır. Tedaviden sonra bu kontroller yapılarak yeni siğillerin baş gösterip göstermediği takip edilmektedir.

Lazerle tedavi
Lazer günümüzün teknolojik tedavi yöntemlerinden biridir. Fakat siğil tedavisinde hiç bir etki göstermemektedir.

Elektrokoter yöntemi
bu problemin tedavi edilmesinde kullanılmakta olan en başarılı yöntemlerden biridir. Amaç vücutta oluşan siğilleri elektrik akımı aracılığıyla yakmaktır. %100 başarı gösteren bu tedavi yöntemi siğilin yoğunluğuna göre uygulanmakta ve 1-2 seans sürmektedir.

Radyo frekans yöntemi
Elektro koterden gibi etkili ve başarılı bir yöntemdir. Amaç radyo dalgaları kullanılarak siğillerin tahrip edilmesidir. En başarılı ve etkili yöntem denilebildiği gibi, IDEA Klinik tarafından tavsiye edilmektedir.

Tedavi ücreti
Siğillerin oluştuğu bölgeye ve çokluğuna göre fiyatlar değişiklik göstermektedir. Dolayısıyla net bir fiyat verilememektedir. Bunun için muayene olunması gerekmekte olup bu sayfamızdan ayrıntılı bilgiye ulaşmanız mümkündür.
https://www.idea klinik.com/tedavi-ucretleri.html

Yazar: Op. Dr. Atilla KAYA
Ankara Üniversitesi Tıp Fakültesi mezunu olan Op. Dr. Atilla KAYA 1986 yılından bu yana genel cerrahi uzmanı olarak hizmet vermektedir. Kıl dönmesi, hemoroid ve anal fissür gibi makat hastalıkları yanı sıra nasır, siğil ve ben tedavileri uygulamaktadır.

8 Yorumlar

1. elde oluşan siğillerimi yaktırdım. fakat geçmedi radyofreakans kesın sonuc mu

• yapılan tüm tedavilerde %1 olasılık olsa bile tekrarlama mutlaka vardır.şuan için başarılı sonuçlar aldığımız en iyi yöntem radyofrekansdır.

2. Merhaba hocam. Dirseğimdeki siğillere yıllar önce incir sütü sürmüştüm geçmişti. Makatımdaki siğillere faydası olur mu?

3. Sigil tedavi ücretlerini ögrenebilirmiyim ?

• merhaba. siğillerin meydana geldiği bölge itibari ile değişkenlik gösterebiliyor.detaylı bilgi için 02122461004 den arayabilirsiniz

4. Elimde siğil var hocam bulaşır mı vucuduma

• merhaba. evet siğillerin bulaşma ve yaygınlaşma riski vardır. erken dönemde tedavi olmanızı öneriyoruz. 02122461004 den bizi arayabilirsiniz