Anasayfa / Varis Hastalığı ve Tedavisi / Varis Oluşumu Nasıl Engellenir ?

Varis Oluşumu Nasıl Engellenir ?

Varis, ırsi (genetik) bir rahatsızlıktır. İlk olarak bunun tüm insanlar tarafından bilinmesi gereklidir. Anne ve babasında varis rahatsızlığı görülen kişilerin varis olma ihtimali daha yüksektir. Fakat ailesinde bu rahatsızlığı taşıyan birinin olması illa ki varis olacağı anlamına gelmemektedir. Tedbir almakta mutlak derecede fayda vardır. Ayrıca ailesinde varis olmayan biride maruz kalmayacak diye birşey söz konusu değildir.

varis oluşumu nasıl engellenir

Varis Hastalığı Engellenir mi ?

Varisin oluşum sebebi sadece genetik olması değildir. Bu rahatsızlığın meydana çıkmasında genetik olmasının dışında bir çok faktör vardır. Tabi gerekli tedbirler ciddi bir şekilde alınır ve özen gösterilirse oluşumu geciktirilebildiği gibi tamamen önlenebilir.

Engellemek için gerekli alınacak tedbirleri isterseniz sıralayarak gidelim.

Varise Alınacak Önlemler

Uzun süre ayakta kalınmamalı
Mesleği gereği bir çok insanın ayakta durması gerekmektedir. Fakat uzun süre ayakta kalmak varis oluşumunda ki en etken sebeplerdendir. Berberlik, öğretmenlik, torna operatörü veya cerrahlık ve benzeri meslekler yapan kişiler örnek verilebilir. Sürekli ayakta durulduğunda bacaklar yorulmakta ve üzerine binen yük artış göstermektedir. Bununla birlikte rahatsızlık ortaya çıkmaktadır. Belli aralıklarla oturarak bacaklarınızı dinlendirmenizde fayda vardır. Yine az önce belirttiğimiz gibi ailesinde varis olan birinin zaten risk taşıyor olması söz konusu olduğundan bu meslek seçimleri ile birlikte daha hızlı oluşması kaçınılmazdır.

Günlük olarak yürüyüş yapılmalıdır
Günlük düzenli bir şekilde yürüyüş, koşu, bisiklet sürme veya benzeri sporlar yapılması fayda sağlamaktadır. Bunun için iş çıkışı evinize bir toplu taşıma aracı ile gidiyorsanız 2-3 durak önce inerek yürüyerek gitmeyi tercih edebilirsiniz. Veya böyle bir şansınız yoksa akşam üzere küçük yürüyüşler için dışarı çıkabilirsiniz.

Bacaklarınızı dinlendirin
Rahatsızlığın belirtileri başladıysa veya akşam üzere bacaklarınızda aşırı yorgunluk ve ağırlık hissediyorsanız evinize geldiğinizde bacakları yukarı doğru tutarak istirahat etmeniz gerekmektedir. Bacaklarınızın altına koyacağınız bir kaç yastık, minder ile yükselterek uzanmanız büyük rahatlık verecektir.

Dar kıyafetlerden kaçının
Kan dolaşımını engelleyecek şekilde giyimlerden kaçının. Bol ve rahat elbiseler tercih edin. Topuklu ayakkabılarda sakıncalı grubun içerisindedir. Uzun süre yüksek topuklu ayakkabılar ile vakit geçirmek son derece sakınca içermektedir.

Fazla kilolara dikkat edilmeli
Fazla kilolu insanların bacaklarına daha fazla yük binmesinden dolayıda kaynaklanan rahatsızlık için kilo verilmeye çalışılmalıdır.

Hamilelikte oluşabilir
Hamile insanlarda görülebilen bir rahatsızlıktır. Hamileliğin son 4 ayında ayakların yukarıda tutularak istirahat edilmesi büyük fayda sağlar. Hamilelik sırasında eğer belirtiler başladıysa doktor tavsiyesi ile uygun varis çorapları kullanılabilir.

Varis Oldum Ne Yapmalıyım?
Az önce de dediğimiz gibi genetik ya da tedbirsizlikten dolayı oluşan bu hastalığın ilaç, krem veya benzer şekilde bitkisel karışımlarla geçmesi mümkün değildir. Çünkü rahatsızlığa sebep olan damar genişlemesi ve içerisinde ki hasar gören kapakçıklar bu yollarla tedavi olamaz. Foksiyonunu kaybeden damarlar yok edilmelidir.

Geçmişte bu tedaviler ameliyatla yapılmaktaydı, çünkü farklı bir şekilde tedavi yöntemi bulunmamaktaydı. Fakat artık günümüzde teknolojik olarak yaşanan gelişmeler sağlık alanında da kullanılmaya başlanmıştır. Idea kliniklerimizde ameliyatsız olarak 5 dakika içerisinde radyo frekans, lazer, köpük ve skleroterapi yöntemleri uygulanmaktadır.

Kaynak:

Yazar: Op. Dr. Rüştü KALAÇ

Op. Dr. Rüştü KALAÇ 1989 yılında Ankara Tıp Fakültesinden mezun olarak, 1998 yılında Ondokuz Mayıs Üniversitesi Tıp Fakültesi'nde Kalp Damar Cerrahi Uzmanlığı İhtisasını tamamlamıştır. Şu an IDEA TIP Şişli'de hasta kabul etmektedir.