Anasayfa / Varis Hastalığı ve Tedavisi / Varis Tedavi Edilmezse

Varis Tedavi Edilmezse

varis-tedavi-edilmezse

Varis bir damar genişlemesi sıkıntısıdır. Rahatsızlığın ilk evrelerinden herhangi bir şikayet ya da risk oluşturmasada ilerlediği süreçte sıkıntı yaratmaya başlayacaktır. Dolayısıyla bu hastalık ne kadar erken tedavi edilirse kişi için o kadar yarar sağlamaktadır.

Genelde kılcal damar ile varisler karıştırılmaktadır. Aslında her ikiside birbirinden tamamen farklıdır. Kılcal damarlarda yaşanan sıkıntılar daha çok hastalık değil, estetik olarak bir görüntü kötülüğü oluşturmaktadır. Kılcal damar problemi çok büyük şikayetlere neden olmamakta sadece kozmetik olarak rahatsızlık vermektedir. Varisler ise toplardamar genişlemeleri ile oluştuğundan dolayı bir çok şikayete sebebiyet verebilir. Dolayısıyla tedavi edilmesi de gerekmektedir. Çünkü çok ileri aşamalara geldiğinde insanların yaşam kalitelerini olumsuz bir şekilde etkilemektedir.

Uzun süre hareketsiz kalan insanlarda görülmekte olan varis, sürekli ayakta durmak veya masabaşı çalışmaktan dolayı görülmektedir. Bunun için hareketsiz kalmamaya özen gösterilmelidir. Bu rahatsızlığın bulunduğu kişilerde daha fazla ilerlememesi için de yürüyüş, koşu ya da benzeri sporlar yapılmalı. Evde istirahat sırasında bacaklar yukarıda kalacak şekilde uzanılmalıdır.

Fakat daha fazla ilerlememesi ve risk arttırmaması için tedavi olunmasında fayda vardır. Çünkü ileri derecede olan varis vakalarında varis kanamaları ve ülseri görülmektedir. Ameliyat sonrasında hastanede ve evde istirahat ederek 30-45 gün iş, özel ve sosyal hayat kaybı yaşamamak için ameliyatsız tedavi yöntemlerini tercih etmeniz faydanızadır.

Ameliyatsız varis tedavileri çok kısa bir sürede ve kolay yapıldığından dolayı herhangi bir istirahat gerektirmeden tedavi bitiminde hasta günlük hayatına devam edebilmektedir.

Yazar: Op. Dr. Rüştü KALAÇ
Op. Dr. Rüştü KALAÇ 1989 yılında Ankara Tıp Fakültesinden mezun olarak, 1998 yılında Ondokuz Mayıs Üniversitesi Tıp Fakültesi'nde Kalp Damar Cerrahi Uzmanlığı İhtisasını tamamlamıştır. Şu an IDEA TIP Şişli'de hasta kabul etmektedir.