İç varis nasıl tedavi edilir?

Toplardamarlardan küçük ve hemen derinin altında olanının genişlemesi ile oluşan varise dış varis denir. İçteki yani derindeki toplardamarların yetmezliği ile oluşana da iç varis denir ve bu toplardamarlarda bulunan kapak yetmezliğine bağlı olarak gelişir.

Dış variste çeşitli tekniklerinin etkili olduğu bilinmektedir. İç variste çözüm ilk etapta ağızdan alınan ilaçlardır. Uzun bir süre kullanmak gerekir. Kapak tamiri ve ya nakli gibi bazı ameliyat yöntemleri olsa da uzun vadede yeterli görünmemektedir.

İç varis teşhisi konulan hastalar genelde varis çorabı yazılarak gönderilirler. Sonra doktor doktor gezerek çare arama dönemi gelir ve olmadık tedavilere bel bağlarlar.

Ayrıca ilginç bir durumda bu hastaların büyük bir kısmı ayrıntılı olarak değerlendirildiğinde  aslında derin venlerde hiç bir problem olmadığı ve yüzeyel ven yetmezliği olduğunun saptanmasıdır. Bu yanlışlar özensiz muayene, tecrübesizlik ve yanlış doppler sonuçlarından kaynaklanmaktadır.

İç Varis Belirtileri Nelerdir?
İç varis hastası olan kişilerin bir kısmında az belirti olur. Baldır genişleyip şişmeye başlar. Bazen ayak bileğinde ödem olur. İlerki aşamalarda egzama gibi cilt komplikasyonları veya ciddi ülserleşmeye kadar giden komplikasyonlar olabilir. Ciltte kahverengi lekeler oluşur. Daha ileri seviyede ciltte sertleşme oluşur. Ayak bileği daralması ile şiş baldır birleşince o bölüm “şampanya şişesi” şeklini alır. Ciltte beyaz bölgeler oluşabilir.

2 Yorum Var

Doktora Soru Sor
  1. Sercan

Merhaba varis ülserinde uygulanan tek yöntem prp midir be kadar zamanda iyileşir yardımcı olur musunuz