İç varis nasıl tedavi edilir?

Toplardamarlardan küçük ve hemen derinin altında olanının genişlemesi ile oluşan varise dış varis denir. İçteki yani derindeki toplardamarların yetmezliği ile oluşana da iç varis denir ve bu toplardamarlarda bulunan kapak yetmezliğine bağlı olarak gelişir.

Dış variste çeşitli tekniklerinin etkili olduğu bilinmektedir. İç variste çözüm ilk etapta ağızdan alınan ilaçlardır. Uzun bir süre kullanmak gerekir. Kapak tamiri ve ya nakli gibi bazı ameliyat yöntemleri olsa da uzun vadede yeterli görünmemektedir.

İç varis teşhisi konulan hastalar genelde varis çorabı yazılarak gönderilirler. Sonra doktor doktor gezerek çare arama dönemi gelir ve olmadık tedavilere bel bağlarlar.

Ayrıca ilginç bir durumda bu hastaların büyük bir kısmı ayrıntılı olarak değerlendirildiğinde  aslında derin venlerde hiç bir problem olmadığı ve yüzeyel ven yetmezliği olduğunun saptanmasıdır. Bu yanlışlar özensiz muayene, tecrübesizlik ve yanlış doppler sonuçlarından kaynaklanmaktadır.

İç Varis Belirtileri Nelerdir?
İç varis hastası olan kişilerin bir kısmında az belirti olur. Baldır genişleyip şişmeye başlar. Bazen ayak bileğinde ödem olur. İlerki aşamalarda egzama gibi cilt komplikasyonları veya ciddi ülserleşmeye kadar giden komplikasyonlar olabilir. Ciltte kahverengi lekeler oluşur. Daha ileri seviyede ciltte sertleşme oluşur. Ayak bileği daralması ile şiş baldır birleşince o bölüm “şampanya şişesi” şeklini alır. Ciltte beyaz bölgeler oluşabilir.

6 Yorum Var

Doktora Soru Sor
  1. Sercan

Merhaba varis ülserinde uygulanan tek yöntem prp midir be kadar zamanda iyileşir yardımcı olur musunuz

1. Asistan

merhaba. varis ülserinin tedavisinin en başarılı yöntemi prp uygulamasıdır. yaranın büyüklüğüne göre seans sayısı belirlenir. muayenemiz ücretsizdir gelirseniz sağlıklı bir değerlendirme yapabiliriz. detaylı bilgi ve randevu talebi için 02122461004 arayabilirsiniz. geçmiş olsun

2. Ceysu

Varis tedavisi için gelmek istiyorum kaç gün kalmam gerekir

1. Asistan

merhaba. tedavi seanslar halinde uygulanır. varislerinizin durumu ve yoğunluğuna göre seans sayısı muayenede belirlenir. 02122461004 arayabilirsiniz detaylı bilgi için. ve ya 05324639682 numaraya watsap üzerinden bacaklarınızın görüntüsünü atarsanız ön değerlendirme gerçekleştirmiş oluruz. geçmiş olsun

3. Hayri

İç varis tedavisini nasıl yapiyorsunuz

1. Asistan

merhaba. öncelikle muayene ile yetmezlik durumu belirlenir. müdahale durumu tam olarak belirlendikten sonra hangi tedavinin uygulanacağına karar verilir. mutlaka dopler uygulanması gerekir. muayenemiz ücretsizdir. 02122461004 den detaylı bilgi ve randevu alabilirsiniz.