Anasayfa / Kıl Dönmesi / Kıl Dönmesi Nedir, Nasıl Oluşur ve Önlem Yolları

Kıl Dönmesi Nedir, Nasıl Oluşur ve Önlem Yolları

Pilonidal Sinus çoğunlukla 15-40 yaşları aralığında görülmekte olan bir rahatsızlıktır. Erkeklerde daha fazla görülmektedir. Kıl dönmesi çoğunlukla kuyruk sokumu bölgesinde meydana gelse de seyrek olarak göbek ve kasık bölgesinde de ortaya çıkabilmektedir.

Kıl Dönmesi Neden ve Nasıl Oluşur?

İnsan başından günde onlarca saç kılı dökülmektedir bu dökülen saçlar ense bölgesinden aşağı doğru düşerek kuyruk sokumuna doğru gider düşen kıllar kuyruk sokumu bölgesinde kalır ve otururken oluşan sürtünme ile cildi delerek vücuda giriş sağlar. Saç telleri bir vida görevi görerek cildi deler fakat bu çok küçük olduğundan fark edilmesi mümkün değildir. Açılan bu deliklerden içeri saç kılının dışında, cilt döküntüsü ve elbise tozları gibi yabancı maddelerde giriş sağlamaktadır. Bu yabancı cisimler vücut içerisinde bir yumak halini alır ve buna kıl dönmesi ismi verilir.

kıl dönmesi nedir

Çoğu insan bu rahatsızlığın kuyruk sokumunda bulunan kılların yönünü değiştirerek vücut içerisine doğru uzaması sonucu oluştuğunu sanır, fakat bu kıl dönmesi değil kıl batığı rahatsızlığıdır.

Kıl Dönmesi Belirtiler Nelerdir?

Kıl dönmesi oluşmaya başladığı esnada anlaşılabilecek bir hastalık değildir. Belirtiler cilt altında meydana gelen kapsülün vücut tarafından imha edilmeye çalışılması ve maalesef başarısız olması ile birlikte ortaya çıkmaktadır. Bu belirtiler şu şekildedir.

– Ağrı
– Akıntı
– Yanma ve kaşıntı
– Kötü koku

kıl dönmesi nasıl tedavi edilir

Kıl Dönmesi Apsesi

Vücut yabancı maddeler ile karşılaştığında bu oluşan yumağın etrafını bir kapsül ile sarmaktadır. Bu şekilde olan rahatsızlık kişi tarafından fark edilmez fakat hızlı ve sert oturuşlarda ya da uzun seyahatlerde yorgunluk olduğunda yayılarak oturma hissi gelir bunun sonucunda da kapsül patlar. Kapsülün patlamasıyla vücut yabancı cisimlerin yok edilmesi için bir sıvı salgılar, fakat yok edemez. Kıl ve benzeri maddelerin girişine sebep olan delikler kapandığı içinde sıvı birikme gösterir. Bununla birlikte iltihaplanmasına sebep olur. Bu iltihaplanmadan sonra kişide ağrılar ve şikayetler daha yoğun bir şekilde başlamaktadır.

Kapsülün patlamasından önce fark edilmeyen ve herhangi bir şikayeti olmayan kıl dönmesi, apse oluşmasından sonra artık tedavi edilmesi gereken sürece girmiş olur. Apsenin hekim tarafından boşaltılması gerekmektedir, bazen kendisi de boşalabilir. Hangi şekilde olursa olsun boşaltıldıktan 1,5 – 2 ay kadar sonra kıl dönmesinin alınması gerekmektedir. Yoksa sürekli apse oluşturmaya devam ederek, kişinin yaşam kalitesini düşürmeye neden olur.

Kıl Dönmesinden Korunma Yolları

Daha çok bakım ve temizlik ile ilgili bir durumdur. Günlük olarak özellikle tuvalet ihtiyacından sonra kuyruk sokumunun temiz tutulması ve düşen kılların, elbise tozlarının ve benzeri cilt kalıntılarının temizlendiğine dikkat etmek gerekmektedir. Ayrıca mümkün olduğunda günlük olarak duş alınmasında da fayda vardır. Bunların dışında işi gereği masa başı veya şoförlük yapan kişiler sürekli dik pozisyonda oturduklarında bel ağrısı, yorgunluk gibi sorunlardan dolayı zaman zaman yayılarak oturmayı ve bu şekilde dinlenmeyi tercih ederler. Yayılma esnasında oluşan sürtünme kıl dönmesi oluşumuna neden olduğundan mümkün olduğunca sürtünme gösterecek hareketler yapılmamalıdır.

Kıl Dönmesi Nasıl Geçer?

Bu vakada maalesef ilaç, krem ya da benzeri bitkisel karışımlar kullanılmasının herhangi bir etkisi yoktur. Çünkü bu gibi ilaçların cilt altında bulunan yumağı yok etme gibi bir özellikleri ve üstünlükleri mümkün değildir. Dolayısıyla muayene olunarak, muayene olmaları gerekmektedir. Her zaman dile getirdiğimiz üzere makat bölgesinde oluşan rahatsızlıklarda insanlar utandıklarından dolayı muayenelerini geciktirebilir ve hastalık için daha zor sürece girebildikleri gibi kendileri de fazla acı hissederek, olmadık şikayetlere maruz kalabilirler. Tüm hastalıklar kişi için önemli bir faktör oluşturduğundan ciddiye alınmalı, gereken önem ve hassasiyet gösterilmelidir.

kıl dönmesi hakkında daha fazla bilgiye ihtiyaç duymanız halinde https://www.kildonmesi.com.tr adresini ziyaret edebilirsiniz.