Anasayfa / Hemoroid / Basur (Hemoroid) Tedavisi Nasıl Yapılır? Ameliyatsız Yapılır mı?

Basur (Hemoroid) Tedavisi Nasıl Yapılır? Ameliyatsız Yapılır mı?

Basur yani hemoroid tedavisinde uygulanacak olan tedavi yöntemi tamamen basurun tipi ve evresine göre değişiklik göstermektedir.

Modern ve gelişmiş kliniklerde basur tedavisi için Lazer, RBL ve THD tedavileri tercih edilmektedir. Hangi yöntem yada yöntemlerin uygulanacağı doktor muayenesi ile belirlenebilir.

Bir çok sağlık probleminde olduğu gibi basur tedavisinde de hastalığın çok fazla ilerlemeden teşhis edilerek tedavi edilmesi daha avantajlı olacaktır. Bu sebeple hemoroid probleminiz mevcutsa doktor korkusu yada hastalığın meydana geldiği bölgenin vermiş olduğu utanma duygusundan dolayı tedavinizi ertelememeniz önerilmektedir.

ameliyatsız basur tedavisi

Basur (Hemoroid) Nasıl Tedavi Edilir?

Basur tedavisinde ameliyatsız ve ameliyatlı (klasik ameliyat değil) olmak üzere çok gelişmiş ve avantajlı yöntemler kullanılmaktadır. Bu yöntemler hem hasta hem de hekim için son derece avantajlıdır.

Lazerle Hemoroid Tedavisi

4 evreye ayrılan iç basurun 1. ve 2. evrelerinde lazer yöntemiyle tedavi uygulanabilir. 1. ve 2. evrede ki basur memeleri anüs içerisinde yer aldığından lazer cihazı anoskop ismi verilen yardımcı araç ile uygulanabilir. Ancak ilerleyen 3. ve 4. evre basur vakalarında maalesef lazer başarılı olmamaktadır.

Elektrokoagülatör olarak da bilinen ve basur tedavisinde kullanılan bu lazer cihazı tüm lazerlerde olduğu gibi yüksek ısı ile çalışmaktadır. Bu doğrultuda basur memesine temas ettirildiğinde meme tahrip olmakta ve böylece hastalık ortadan kalkmaktadır.

Çoğu zaman tek seans yeterli olmaktadır. Nadiren de olsa bazen ikinci bir ek seansa gerek duyulabilmektedir. Lazer tedavisi özellikle kanama çok olan basur vakalarında etkili ve başarılı olmaktadır.

Yukarıda da belirtildiği üzere maalesef ilerleyen evrelerde lazer etkisiz kaldığı için maalesef tercih edilememektedir. Bu sebeple hastalığın ilk evrelerinde mutlaka doktora başvurulması gerekmektedir.

Lastikle Boğma Tedavisi (Rubber Band Ligasyon)

Hemoroid tedavisi için geliştirilmiş etkili yöntemlerden biri olan ve kısaca RBL olarak tanımlanan Rubber band ligasyon, Türkçe’mizde “Lastikle Boğma Tedavisi” olarak adlandırılmaktadır. Pratik, başarılı ve avantajlı bir yöntem olan RBL basur için geliştirilmiş tüm yöntemler arasında en avantajlılarından biridir. Bu yöntemde ki uygulama basur memesine gelen kan akışını kesmek ve memenin çürüyerek yok olmasıdır.

Lastikle boğma tedavisinde kullanılan cihaz yardımı ile basur memesinin en dip noktasına sıkı bir lastik atılır ve bu sayede memeye olan kan akışı kesilir. Böylece kan gelmediği için beslenemeyen meme zamanla küçülür ve çürüyerek yok olur.

Klasik ameliyatla yapılan basur tedavilerinde kesi ve dikiş uygulandığından hastada gaz ve dışkı kaçırma gibi olumsuzluklar görülürken RBL yönteminde kesi ve dikiş söz konusu olmadığı için bu tarz dezavantajlarda söz konusu olmamaktadır.

RBL tedavisi çok kısa sürede gerçekleştirilir ve hasta herhangi bir istirahate gerek duymadan günlük hayatına ara vermeden devam edebilir.

THD Yöntemiyle Basur Tedavisi

Açılımı Trans Hemoroidal Desarterizasyonu olan THD yöntemi ayrıca Hemoroidal Arter Ligasyonu (HAL) olarak da bilinmektedir. İlerlemiş olan hemoroid vakaları için uygulanabilmektedir.

Lokal anestesi (bölgesel uyuşturma) ile uygulanan bu yöntemde ki amaç basuru besleyen damarların bağlanarak basura olan kan akışının kesilmesine dayanmaktadır.

Kesi uygulanmadığı için klasik ameliyatlara göre çok avantajlı ve riski az olan bir yöntemdir. Bunun yanı sıra gaz ve dışkı kaçırma gibi dezavantajlarda THD yönteminde görülmemektedir. Günümüzde teknolojiyi takip ederek, modern yöntemlere ağırlık veren merkezlerde kullanılmaktadır.

Basura Hangi Doktor – Bölüm Bakar?

Hemoroid hastalığının muayene ve tedavisi için genel cerrahi uzmanlarına başvurulması gerekmektedir. Proktoloji konusunda tecrübeli ve modern yöntemler uygulayan doktor ve merkezleri tercih etmeniz önerilir.

IDEA Kliniklerin tüm şubelerinde proktoloji konusunda tecrübeli genel cerrahi uzmanları hizmet vermektedir ve Lazer, RBL ve THD gibi modern tedavi yöntemlerinin hepsi uygulanmaktadır. İletişim sayfamızdan size en yakın kliniğe ulaşarak bilgi ve randevu oluşturabilirsiniz.

Referanslar:
1) Op. Dr. Atilla KAYA – IDEA TIP – Rubber Band Lastikle Boğma Yöntemi