Anasayfa / Hemoroid

Hemoroid

Basur İlaçla İyileşir mi? Basur İlaçları, Fitilleri ve Merhemleri Nelerdir?

basur ilaçla geçer mi

Hemoroid yani halk arasında ki ismiyle basur bir doku problemi olup diş çürümesiyle benzer bir durumdur. Çürük diş nasıl fırçalanarak düzelmiyorsa, basur'un da ilaçla geçmesi maalesef mümkün değildir. İnsanlar hastalığın oluştuğu makat bölgesinin ayıp olarak nitelendirildiğinden dolayı muayene olmaya utanırlar ve doktora muayene olmaktansa çözümü farklı yollardan bulmaya çalışırlar. Çoğu kişi makatında yaşamış olduğu herhangi bir sorunu dile getirdiğinde çevresindekilerden "sen basur olmuşsun, acı yeme" şeklinde uyarılar alırlar. Bunun dışında sıcak suya otur tavsiyesi verilirken, şunu ye bunu yeme şeklinde de çözümlere ulaşırlar.

Tümünü Oku »

Basur (Hemoroid) Muayenesi Nasıl Yapılır?

basur muayenesi nasıl yapılır

Makat hastalıklarının içerisinde en sık ve yoğun şekilde karşılaşılan hastalıklardan biri hemoroid, hal arasında basur olarak bilinmektedir. Makat bölgesinde oluşan tüm hastalıklarda neredeyse şikayetler hep aynıdır. Ağrı, kanama, kaşıntı gibi fark edilmesi kolay belirtileri vardır. Bazı insanlarda ağrı ya da kaşıntı gibi şikayetler olmayabilir fakat iç çamaşırınız da veya tuvalet ihtiyacı sonrasında peçetede kan görebilirsiniz. Az önce de belirttiğimiz üzere bu gibi belirtileri hissetmemek neredeyse imkansızdır. Fakat asıl önemli olan belirtileri hissetmeye başladıktan sonrasıdır. Toplumumuzda rutin bir hal almış olan alışkanlıklarımız vardır. Bunlardan biri de bir rahatsızlığımız olduğunda bir hekime görünmek yerine çevremizde ki kişilere danışmaktır.

Tümünü Oku »

Basur (Hemoroid) Tedavisi Nasıl Yapılır? Ameliyatsız Yapılır mı?

ameliyatsız basur tedavisi

Basur yani hemoroid tedavisinde uygulanacak olan tedavi yöntemi tamamen basurun tipi ve evresine göre değişiklik göstermektedir. Modern ve gelişmiş kliniklerde basur tedavisi için Lazer, RBL ve THD tedavileri tercih edilmektedir. Hangi yöntem yada yöntemlerin uygulanacağı doktor muayenesi ile belirlenebilir. Bir çok sağlık probleminde olduğu gibi basur tedavisinde de hastalığın çok fazla ilerlemeden teşhis edilerek tedavi edilmesi daha avantajlı olacaktır. Bu …

Tümünü Oku »

Hemoroid (Basur) Neden Olur?

Hemoroid dünya nüfusunun %50'sinin ortalama 50'li yaşlarda mutlaka tanık olduğu ve en fazla şikayete sebep olan makat hastalığıdır. Halk arasında basur olarak isimlendirilen rahatsızlık dört dereceden meydana gelmektedir. İnsanlar her ne kadar çareyi ilaç ya da kremlerde arasa da tek tedavisi cerrahi yöntemlerle ameliyatla veya ameliyatsız olarak yapılmaktadır.

Makat Hastalıklarında Beslenme

Makat hastalıklarının bir çoğunun oluşumunda ki en büyük sebep kabızlıktır. Gerekli tedbir ve önlemler alındığı taktirde kişiler kendilerini korumaya alabilirler. Makat hastalıkları düzenli ve doğru beslenildiğinde önüne geçilebilecek rahatsızlıklardır. Eğer bu hastalıklarla kabızlık ve beraberinde getirdiği ıkınma ile karşılaştıysanız ilk olarak kabızlığın önlenmesi gerekmektedir. Kabızlık engellediğinde makat hastalıklarının da önüne geçilebilmektedir. Beslenme ve beraberinde günlük yapılacak olan 30 dakikalık yürüyüşler kişinin bağırsaklarının eğitilmesinde büyük rol oynamaktadır.